Om het contact te verbeteren hebben wij gemeend om jullie via Nieuwsbrieven op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van onze vereniging. De uitgaven worden doorlopend genummerd en verschijnen onregelmatig. Aanleiding is nu de Algemene Ledenvergadering (ALV) gehouden op 5 maart 2022. Wij willen jullie informeren over de besluiten die daar genomen zijn.

In volgende uitgaven zullen we jullie blijvend informeren over de door onze vereniging gesteunde activiteiten en andere wetenswaardigheden.

Ambassadeurs.

De leden van de onze vereniging worden in de ALV vertegenwoordigd door een afgevaardigde. Wij hebben gemeend deze afgevaardigden ambassadeurs te noemen. Zij dragen namelijk de doelstellingen van onze vereniging uit in hun loge. Zij geven voorlichting over het werk en de doelstellingen van onze vereniging. Zij doen dat in de hoop leden te werven. Veel loges hebben afgevaardigden, enkelen niet. Ga eens controleren of jouw loge een afgevaardigde (ambassadeur) Thomas Wildey heeft benoemd. Nee? Vraag dan de secretaris van je loge om jouw aan te melden. Dat kan door je rechtstreeks aan te melden (mutatieformulier) bij het Centraal Secretariaat Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De ambassadeurs kunnen gebruik maken van de beschikbare flyers en de PowerPoint presentatie.

Er Even Tussenuit.

Dit is een nieuwe naam voor het project wat voorheen bekend stond onder de naam pensionplan. De ALV heeft besloten het budget voor dit project te verhogen tot maximaal €. 400,- per persoon. Voor de recreatiefaciliteiten tijdens het verblijf van het gezelschap wordt €.100,- beschikbaar gesteld.

De kosten voor vervoer naar het verblijfsadres en het zakgeld van €. 50,- per persoon komt voor rekening van de aanvrager(s), lees loges. Met betrekking tot het “vervoer” werd door iemand opgemerkt dat plaatselijke Verenigingen Zonnebloem of Rode Kruis soms het vervoer voor hun rekening willen nemen. Andere loge kregen het voor elkaar dat de lokale Voedselbank een voedselpakket voor een week meegaf.

Aanvragen kunnen worden ingediend bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dit is een nieuw adres!  Het aanvraagformulier kunt u downloaden via deze link.(Ctrl + klikken voor koppeling) Het volledig invullen van het formulier versneld het proces, omdat de behandelaars dan aan de hand van het formulier een beslissing kunnen nemen. Op het aanvraagformulier kunt u (aanvrager) een voorkeur uitspreken voor een bepaalde locatie. Echter het doen van toezeggingen aan de gasten is onverstandig, omdat de voorkeur niet in alle gevallen wordt gehonoreerd.

Maatschappelijke Activiteiten.

Ook het budget voor het ondersteunen van maatschappelijke projecten werd door de ALV verhoogd tot maximaal €. 5.000,-. De vereniging ondersteunt maatschappelijke activiteiten van loges overeenkomstig het Reglement Ondersteuning Maatschappelijke Activiteiten. U kunt dit reglement downloaden van de site via pdfdeze link

Voor nadere informatie over de regeling kunt u contact opnemen via het mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Thomas Wildey

thomas wildey