Ambassadeurs.

Enkele loges hebben geen ambassadeurs / afgevaardigde, of een zuster of broeder die wegens fysieke problemen de algemene vergadering niet (meer) kan bezoeken.

Wij verzoeken de betrokkene of het bestuur van die loge om dit bespreekbaar te maken binnen de loge. Wellicht is er een andere zuster of broeder die bereid is deze dankbare functie in te vullen. Mocht u meer informatie wensen dan zijn wij uiteraard bereid u die te geven. Mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Nieuws van de bestuurstafel.

Het bestuur is bezig met het schrijven van een beleidsplan voor de komende drie jaren. Wij hopen dat wij deze aan de leden kunnen voorleggen op de volgende algemene ledenvergadering op 4 maart 2023.

Wij hebben besloten om een zelfstandige website te lanceren. Wij hebben dit besluit genomen omdat we menen middels een eigen internetpagina beter bereikbaar te zijn, en ons werk beter voor het voetlicht te kunnen brengen. We kunnen via de site vertellen wie we zijn, waar we voor staan en wat we doen. U hoort er ter zijner tijd meer van!

Ons is gebleken dat Nieuwsbrief Nr.1 van 3 mei 2022 kennelijk niet door de secretarissen aan alle leden werd doorgezonden. Dat is jammer. Wij zullen bij de verspreiding van onze volgende deze Nieuwsbrieven erop aandringen de Nieuwsbrief door te mailen aan alle leden van de loge, ook al zijn ze geen lid van de Vereniging Thomas Wildey.

Wij streven ernaar om (behalve een jaarlijkse algemene vergadering) een ambassadeursdag te organiseren. Een terugkerende jaarlijkse dag om met elkaar te spreken over de rol van de ambassadeur in onze vereniging.

De statuten van onze vereniging zijn nog niet aangepast. Wij hopen dat dit in de komende maanden zijn beslag zal krijgen, waarna wij ze in de volgende algemene ledenvergadering kunnen agenderen.

R.O.M.A.

In de loop van 2022 zijn drie aanvragen gehonoreerd, namelijk

• Een hulpactie voor Oekraïne van de Heerenveense loges.
  • Het project “Jeremy beats MS”van de Leoverdia loge
  • Het St. Nicolaar project van St. Speelgoedbank Amalia van de Sappemeerster loges.

Er zijn contacten gelegde voor nog drie projecten. Tot nu heeft dat nog niet tot een definitieve aanvraag c.q. honorering kunnen leiden.

“Er-Even-Tussenuit”

Tot heden zijn elf aanvragen gehonoreerd. De gasten waren behalve (de) ouder(s) 25 kinderen!  De ontvangen brieven waarin de deelnemers hun dank betuigen zijn een enorme stimulans om door te gaan met dit geweldig werk!

Ontmoeting met het Algemeen Bestuur van de Grootloge.

Op 19 augustus is het overleg met de Grootloge weer opgepakt. Om verschillende redenen dateert de laatste ontmoeting van enkele jaren geleden. Sommige zusteren en broederen kenden elkaar, maar voor anderen was het een kennismaking. Een prettige kennismaking waar wij over enkele onderwerpen met elkaar spraken. U heeft dit ook kunnen lezen in de algemene Nieuwsbrief van de Grootloge.

Wij hadden al het voornemen om in 2026 ons 125-jarig jubileum niet ongemerkt te laten voorbijgaan. Het AB is bereid om aan ons jubileum mee te werken en op termijn zullen hierover nadere afspraken worden gemaakt.

Thomas Wildey

thomas wildey